INFEMENT

INFEMENT

HEJ@INFEMENT.SE

ORG. NR 559250-5548

Då är det dags att skaffa ny hemsida!

dags för ny smart hemsida

Då är det dags att skaffa ny hemsida!

Var det längesen du uppdaterade din hemsida?  Eller är det rentav så att du inte har en hemsida? Självklart behöver inte gemene man en egen plats på nätet men har du en verksamhet så säger jag det alla gånger om – du bör ha en hemsida. Det räcker inte med att ha en Facebook- eller Instagramprofil för att marknadsföra dina produkter och tjänster. Du behöver synas där flest letar. Det stämmer, du behöver synas på Google och Bing. 

3 saker som definitivt måste åtgärdas.

1. Hur mår din hemsida och hur är designen?

Tycker du att din hemsida är slöare än konkurrenternas? Det är definitivt en besöksdödare om din sida är långsam. Detta i sig behöver inte betyda att det är dags för en ny hemsida men din sida kan däremot behöva kärlek. Det som eventuellt kan avgöra om du behöver en ny hemsida på studs är om designen är förlegad. Du vill inte att potentiella kunder ska missa ditt budskap på grund av en dålig design. Det är onekligen så att hemsidor förändras över tid – ganska snabbt dessutom. Trender går i vågor och tekniken utvecklas hela tiden vilket snabbare än någonsin kan få din hemsida att se oprofessionell ut. Därför är det viktigt att underhålla och vidareutveckla webbsidor löpande.

2. Hur går det med trafiken?

Ett tecken på att din hemsida inte levererar är självklart besöksstatistiken. Har du koll på den så kanske du märkt att du inte har lika många besökare längre. Du kanske kan se ett mönster över tid. Det är inte ovanligt att trafikminskningen även visar sig i att försäljning och kontakt via hemsidan minskar. Ofta, när man analyserar, beteenden på nätet så finns det kopplingar till hur bra din ranking är på främst Google. Google är inte lika snäll idag som förr och straffar sämre sidor hårt. Straffet är att man kommer längre och längre ner i träffarna. Har du hamnat i den här situationen så kan en ny hemsida bli din räddning. En ny modern hemsida med anpassad sökmotoroptimering gör en enorm skillnad.

3. Är din hemsida mobilanpassad?

Svaret är ofta väldigt enkelt. Genom att testa din hemsida på ett par olika mobiler med olika skärmstorlekar får du snabbt en uppfattning om hur responsiv dvs mobilanpassad den är. En hemsida som inte är mobilanpassad idag blir straffad på alla håll och kanter. Det är utan tvekan den viktigaste enheten idag att ha stöd för då majoriteten av trafik kommer från mobiler. Det görs enorma mängder sökningar på Google från mobiler och risken är här överhängande att du går miste om potentiella kunder.

Mer från samma kategori

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen.